Woensdag 06-05-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu Woensdag 06-05-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu

Woensdag 06-05-2015

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

07 Mei 2015 | Curaçao, Willemstad

Hmmmmm dit bed is toch best klein. Zeker als Marc weer lekker aan het woelen is. Heb weer een paar keer een elleboog in mijn rug gehad. Maar ja dat hoort erbij. Waarschijnlijk heb ik hem ook wel zitten vervelen. Maar ja dan slaap ik dus dat merk ik niet :D.

Vanmorgen zijn we lekker naar de Joris baai geweest. Marc had een afspraak om daar kite spullen te huren. Dus we hadden alles ingepakt en waren vertrokken. Onderweg nog even pinnen want we zouden ook borg moeten betalen. Ik had de spiegelreflex camera meegenomen.

Het strand is daar heel rustig. Er komen alleen mensen om te kiten. De keer dat we zijn gaan kijken waren er maar 5 mensen ofzo. Eenmaal daar aangekomen zagen we 2 kites in de lucht. We dachten dat Nick (de jongen waar Marc de spullen van zou huren) les aan het geven was. Dat bleek niet zo te zijn. Hij was er nog niet.

Toen Nick er ook was ging Marc aan de slag. Even alles aantrekken en gereed maken. De trapeze (het harnas wat hij aanheeft) bleef niet heel goed zitten. Bij de eerste opstap ging Marc onderuit en vloog de kite in het water (dit gebeurt bijna nooit). Marc kwam het water uit en het bleek dat er iets los was gegaan. De kite was los van zijn trapeze.

Bij de tweede opstap ging het helemaal perfect. Marc vaarde er vandoor. Ik ging met mijn spiegelreflex het water in (ja ik weet het... ik had gezegt dat ik geen risico's zou nemen maar het bleef heel lang ontdiep). Marc heeft ongeveer 2 uur achter elkaar gevaren en lekker wat sprongen gemaakt. De meeste sprongen die hij maakte waren tussen de 5 en de 6 meter hoog. Geweldig om te zien.

De trapeze is nog een paar keer los gesprongen (op een andere manier) en Marc heeft toen van trapeze gewisseld. Die was eigenlijk wat te groot maar het werkte beter dan die andere. (Hij heeft er wel rode heupen aan over gehouden).

Terwijl Marc de tweede keer het water inging (na een korte pauze) zijn een paar mannen een oud voetbalveld neer gaan leggen. De man die de plek had opgekocht had met een bulldozer alles vlak laten maken. eigenlijk zou er nog zacht zand overheen gelegd worden maar dat was niet meer gebeurt. Het was dus 1 grote kiezelvlakte. Omdat de kites daar neergelegd worden moest de ondergrond wat minder scherp (anders zijn ze zo kapot). Dus ze hadden oude matten van een voetbalveld gekregen. Dat was nog een hels karwei.

Toen Marc het water uitkwam was hij helemaal happy. Hij had heerlijk gevaren. (daarnet vertelde hij mij dat hij een schildpad had gezien tijdens het varen). Marc was op zoek naar zijn sandalen. Hij had ze bij de bult van de matten neergelegd. Maar die waren ondertussen al uitgelegd. Dus zijn angst was dat ze eronder lagen. Gelukkig had 1 van de mannen ze verlegd en in een autoband neergelegd. Na even zoeken hebben we ze dan ook gevonden.

Na alles opgeruimd te hebben en natuurlijk betaald te hebben (die borg hoefde we van te voren niet eens te betalen) konden we weer verder op pad.

Ik hoor net dat het eten klaar is. We eten spaghetti met kippenvleugels en erwtjes. Zometeen verder met de rest van de dag typen. Nu eerst eten. Jamm jamm. :D.

Zo dat was een rare combi, maar wel lekker.

We gaan weer verder. Na het kiten was onze volgende stop het sea aquarium. Kijken of we daar een afspraak konden maken om te gaan zwemmen met dolfijnen. Want gister avond werkte alles niet mee.

Toen we daar aankwamen kregen we een pas voor 15 min. om naar de dolfin academy te gaan. Die hadden we snel gevonden. Daar gaven we aan dat we online niets konden reserveren. Dat was geen probleem we konden dat ook daar ter plekke doen. Jippie, het ging toch nog lukken.

Ze hadden problemen met het weer. Daardoor namen ze niemand meer aan tot aanstaande maandag (gelukkig blijven wij nog een week langer). We hebben nu een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag. Joyce is dan vrij dus zij kan foto's maken. Camera op sportstand en klikken maar. Helemaal geweldig. Ik ben echt mega blij. Marc en ik gaan met dolfijnen zwemmen. 30 min. lang. Wel nog met 4 andere mensen. Maar dat gaat denk ik wel goed komen.

We hebben dan ook entree tot het sea aquarium die dag. Dus we kunnen daar ook nog lekker rond gaan lopen. Dit wilde ik zoooooo graag. :D

Daarna zijn we weer naar huis gereden en hebben we de foto's van Marc bekeken op de laptop. Oeps het zijn er best veel. Maar er zitten ook mega mooie foto's tussen. Die zal ik wel posten. Ik heb ongeveer 980 foto's gemaakt. En een paar filmpjes.

Daarna lekker even op bed gedoezeld en de liedjes voor de doop van Emma bekeken. Mijn zusje maakt het mij niet makkelijk :D. Maar het zijn wel mooie liedjes.

Dadelijk nog een sollicitatiebrief maken voor een vacature die ik heb gekregen. Daarna misschien nog een spelletje of de laatste (ja de laatste) aflevering van Warehouse 13 kijken.

Morgen gaan we lekker naar een verlaten strandje met de hengels. Lekker snorkelen en vissen. Kijken of we het avond eten kunnen vangen.

Dit was echt een geweldige dag (en dan hebben we alleen nog maar de afspraak gemaakt. Het zwemmen zelf moet nog gebeuren).

  • 07 Mei 2015 - 08:29

    Liesanne:

    Fijn dat het nog gelukt is ,dat zwemmen met dolfijnen.

  • 07 Mei 2015 - 08:35

    Moeders:

    Waaauw wat zijn dat mooie foto's van het Kiten!!!!!
    Ik ben benieuwd naar die andere foto's, dat beloofd wat!
    Wat fijn voor jou Sandra dat jou grote wens uit gaat komen !!
    Nou weer verder genieten van jullie bijzondere vakantie xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc en Sandra

Onze huwelijksreis

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 8118

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 18 Mei 2015

Huwelijksreis Curacao

Landen bezocht: