Dinsdag 05-05-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu Dinsdag 05-05-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu

Dinsdag 05-05-2015

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

06 Mei 2015 | Curaçao, Willemstad

Vandaag was het dan zover. We gingen onze laatste duik maken voor onze PADI. Natuurlijk hoort daar ook een theorie examen bij.
Eerst lekker wakker worden (de citronella kaars uitblazen die de gehele nacht heeft gebrand) en ontbijten. Daarna op naar Playa Lagun. Talitha zou met ons onze laatste duik maken. Zij heeft ook met ons de tweede duik gemaakt.

Eenmaal bij Playa Lagun aangekomen vroeg ik of zij foto's kon maken. Ze gaf aan dat haar grote camera leeg was en net aan de oplader hing maar dat haar kleinere camera meekon.
We hebben nog even een quizje gemaakt. Alles goed. Dus die theorie zou moeten lukken.

Eerst de duik. Er ging nog een andere vrouw mee. Die nam ook haar camera mee. We hebben daar gelukkig de foto's al van gekregen.
Op naar het water. Wat is het toch zwaar met die fles naar het strand lopen. Maar ja eenmaal in het water ben je zo licht als een veertje.

Tijdens de duik zijn we eerst een zeepaardje tegen gekomen. Hij is moeilijk te zien op de foto, maar het was geweldig om in het echt te zien. Ook hebben we de schildpad weer gezien. Ik was alleen niet zo slim en heb veel zand doen opwaaien. Gelukkig daalde dat weer redelijk snel.

Daarna zijn we naar het rif gezwommen. Op 10 meter begon mijn linkeroor weer vervelend te doen. Gelukkig bleef Marc dicht bij mij en konden we zo rustig dalen, zodat mijn linkeroor toch kon klaren. Bij deze duik zijn we op de 16 meter geweest. Het rif was druk bezet met geweldig mooie vissen.

Na een duik van 49 min. hebben we onze theorie gedaan. We zijn beide geslaagd. Ik had 2 foutjes. Marc had 3 foutjes (al waren we het daar niet helemaal mee eens. 1 vraag was gewoon krom en het antwoord dat Marc gaf had gewoon goed moeten zijn.) We hebben nog lekker geluncht bij Playa Lagun.

Daarna zijn we naar Santa Cruz gegaan. Er zou daar een mooi strand zijn met een leuke bar. Dus wij stappen die bar binnen. Aan de tafel zat een klein meisje te kleuren en een jongen (een jaar of 9) liep rond. 2 vrouwen zaten op de bank tv te kijken. Het leek wel een huiskamer. De vrouwen waren te lam om op te staan en de jongen moest ons maar laten zien wat we konden drinken. Ik vond dat niet echt prettig dus we zijn weer gegaan.

We zijn toen naar de kleine knip gereden. Daar hebben we nog heerlijk gesnorkeld en een hoop foto's gemaakt van elkaar en de vissen. Ik blijf het een mooi gezicht vinden. Die duizenden kleine visjes die in een school bij elkaar zwemmen.

Vervolgens hebben we het behalen van ons duikbrevet gevierd met Joyce en Marcel door lekker uit eten te gaan. Ik had een surf and turf. HEERLIJK!!!! Na het eten zijn we nog naar een terrasje gegaan waar Marc en ik een cocktail hebben gedronken. Dat hadden we met elkaar afgesproken. We hebben nog heerlijk gekletst met z'n 4en. Vervolgens zijn we weer naar huis gebracht.

We hebben net gekeken of we kunnen reserveren voor het zwemmen met dolfijnen. Zoals wij het nu zien, zit bijna alles vol. Dat zou wel erg jammer zijn. Dat wil ik namelijk al erg lang. Lijkt me echt geweldig.

Op dit moment staat er op de planning:
- Het kiten van Marc morgen.
- Dit weekend gaan duiken met Joyce en Marcel
- Volgende week dinsdag naar Klein Curacao
- Volgend weekend (ons laatste weekend) naar de Hato vlakte met Joyce en Marcel.

Ik heb er nu al zin in. Zo veel te doen en zo weinig tijd. :D

  • 06 Mei 2015 - 07:54

    Moeders:

    Nou jullie planning is om jaloers op te zijn!! ;-)
    Vervelen gaan jullie zeker niet en hebben nog mooie plekkies te gaan!!
    GENIETEN!! Geef onze Joyce & Marcel nog een dikke knuffel van ons!!
    Knuffie van ons XXX

  • 06 Mei 2015 - 10:46

    Liesanne:

    Jammer dat van het zwemmen met dolfijnen ,maar bijna vol is toch nog niet helemaal vol.
    Gewoon alles proberen om het nog voor elkaar te krijgen ,ik weet dat het echt een wensdroom van je is.
    liefs en nog veel plezier mamaxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc en Sandra

Onze huwelijksreis

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 8135

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 18 Mei 2015

Huwelijksreis Curacao

Landen bezocht: