Woensdag 13-05-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu Woensdag 13-05-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu

Woensdag 13-05-2015

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

14 Mei 2015 | Curaçao, Willemstad

Vandaag ging de wekker om 3.30. Erg vroeg dus. We hadden afgesproken om te gaan vissen met een lokale visser. We zouden 2 tonijnen mee naar huis krijgen, de andere vissen hield hij zelf. Geen probleem want we krijgen die vis anders toch niet op.

Om 5.30 hadden we afgesproken op de kade van Playa Grandi. Daar zagen we verschillende bootjes liggen. Er zouden geen andere mensen mee gaan. Helemaal perfect dus. Marc had zijn hengel meegenomen. Carlos (de visser die met ons mee ging) gaf al aan dat er erg weinig lijn op de molen zat. Als het een iets grotere vis zou zijn dan zou die waarschijnlijk alle lijn van de molen aftrekken.

We gingen met een klein bootje naar een iets grotere boot. Daar liet Carlos zien hoe Marc de hengel klaar moest maken. Welk aas en welke haak. We vaarde uit en al snel had Marc beet. Het was een klein tonijntje. Maar hij vocht enorm. Marc kreeg hem gelukkig binnen. Zo de eerste vis was binnen. We hadden al meer actie gehad dan bij de vorige vistrip.

Marc gooide de hengel weer uit. Het duurde niet lang of ook de tweede beet was een feit. Deze was iets groter. Toen de vis bijna aan boord was gaf hij nog een laatste spurt naar beneden. Toch wist Marc de vis binnen te halen.

Toen was het mijn beurt. En ja hoor. Waarschijnlijk had ik een iets grotere vis. Hij trok alle lijn van de molen af. Pang.... geen lijn meer. Dan maar verder met de handlijn van Carlos. Dat was een veel langere lijn en een veel dikkere. Ik was de eerste die de handlijn binnen probeerde te halen. Jeetje wat is dat zwaar zeg. Helaas had de vis zich losgemaakt. Geen vis. Het stond nog steeds 2-0 voor Marc. Zo zijn we nog een aantal keren door gegaan. Uiteindelijk stond het 5-1 voor Marc.

Opeens hoorde ik weer een klik (dat is het sein dat er iets aan de haak zit) Ik keek naar recht. Daar was niets te zien. Het was de lijn voor de grotere vissen. Marc was er snel bij. Hij begon de lijn binnen te halen. Dit was ook weer erg zwaar. Het laatste gedeelte heeft hij Carlos laten doen (om er zeker van te zijn de vis niet te verspelen). Waarschijnlijk heeft Marc een Mula gevangen. (we weten het namelijk niet zeker). Deze vis was tussen de 170 en 180 gulden waard.

Aan het einde van de trip heeft Carlos 2 tonijntjes voor ons schoongemaakt. De ingewanden gingen overboord en de schildpadden kwamen ze opeten. Een erg mooi gezicht.

Toen we van boord gingen kregen we nog 1 tonijn mee. (die tonijnen kosten tussen de 40 en 60 gulden per stuk). Marc had de grootste vis van de dag gevangen. Erg leuk. We zijn er nog mee op de foto gegaan.

Op de terugweg merkte we dat we erg moe waren. Dus we hebben in de studio wat gegeten en een middagdutje gedaan. Eigenlijk zou Marc nog gaan windsurfen. Helaas hebben we dat niet meer gered.

's Avonds hebben we nog een spelletje gespeeld. Daarna was het de bedoeling om naar de karaoke avond van TMF te gaan (dat is de kroeg waar we al eerder zijn geweest). Helaas was het daar geen karaoke. Dat zou donderdag pas zijn. Na een drankje zijn we dan ook weer naar de studio gegaan. Daar hoorde we steeds muziek. Karaoke. We zijn even gaan kijken. Blijkbaar zit er een kroegje in de straat onder ons. Daar zijn we even naar toe gegaan. Ik voelde me niet echt op mijn gemak. Geen idee waarom niet. De muziek was niet echt mijn stijl en ik kon de mensen niet verstaan. Dus we zijn weer terug naar de studio gegaan.
Daar ben ik lekker naar bed gegaan.

Morgen gaan we duiken. Daarna misschien naar Christoffelpark. 's Avonds gaan we lekker uit eten met Joyce en Marcel.

• 15 Mei 2015 - 12:20

Liesanne:

Fijn dat het vissen deze keer wel goed gelukt is en dan nog zo'n grote erbij.
    Veel plezier ,geniet nog lekker de resterende dagen van jullie vakantie.
    veel plezier met het zwemmen met de dolfijnen.