Donderdag 14-05-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu Donderdag 14-05-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu

Donderdag 14-05-2015

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

16 Mei 2015 | Curaçao, Willemstad

Vandaag gaan we voor het eerst met z´n 2en duiken. Natuurlijk wel in Playa Lagun. Daar kennen we het nu een beetje. Dus op naar Playa Lagun. De koelbox was ingepakt om daarna nog naar het Christoffelpark te kunnen gaan.

Talitha was aan het werk. Zij gaf ons alle spullen. Natuurlijk ook een kompas en een duikcomputer. Zo konden we onze weg tenminste terug vinden. Marc was de baas over het kompas. Ik de baas over de duikcomputer.

Als je zelf nog nooit hebt gedoken dan kan ik je eigenlijk niet duidelijk maken hoe mooi het daar beneden is. Het is echt prachtig. Je voelt je vrij en ziet ontzettend veel vissen en ander onderwaterleven. Echt geweldig.

Gelukkig kon Marc in 1 keer de weg terug vinden en heeft hij ons in de baai kunnen leiden. We hebben 55 min. gedoken en zijn op 18.3 m diep geweest. Het water daar beneden was 27 graden. Marc had nog 600 psi over (dat is het min. wat je over moet houden) Ik had nog 1400 psi over (dat is iets minder dan de helft). Blijkbaar gebruiken vrouwen minder lucht dan mannen.

Na het duiken hebben we lekker nog wat gegeten bij Paya Lagun. Daarna zijn we richting Christoffelpark. Helaas mochten er geen mensen meer naar binnen omdat het al te laat was. Dan maar rustig naar huis. We hadden voor vanavond afgesproken om samen met Joyce en Marcel uit eten te gaan.

Op naar Joyce en Marcel. Daar hebben we nog wat gedronken en gekletst. Joyce moest nog even iets voor haar werk doen. Daarna zijn we naar een restaurantje gereden. Helaas was dat restaurantje al gesloten (het was immers donderdag en om 18.00 ging daar de keuken dicht). Op naar een ander restaurant. Daar hebben we heerlijk gegeten.

Naderhand zijn we nog terug naar Joyce en Marcel gegaan om gezellig te kletsen. Marcel was erg moe dus die is eerder naar bed gegaan. Rond 23.00 zijn wij ook naar huis gegaan. Morgen is namelijk de grote dag. Lekker met dolfijnen gaan zwemmen.