Dinsdag 12-05-2015 - Reisverslag uit Klein Curaçao, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu Dinsdag 12-05-2015 - Reisverslag uit Klein Curaçao, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu

Dinsdag 12-05-2015

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

13 Mei 2015 | Curaçao, Klein Curaçao

Vroeg opstaan. We worden om 7.15 verwacht bij de Jonalisa om naar Klein Curacao te varen. we varen met een Katamaran. Als we aan boord gaan geven ze al aan dat alle spullen naar binnen moeten, mensen die zeeziek worden zover mogelijk naar achter moeten en er grote kans is dat je drijfnat word. Nou wij hebben onze zeeziekte pilletjes gehad. Dus dat moet denk ik wel goed komen.

De zee is erg wild omdat het zo hard waait. Iedereen zegt dat ongeveer 2 weken geleden het heel hard is gaan waaien (wij zijn dus niet anders gewend).
Wij zitten aan de rechterkant van het schip. Mooi in het hoekje. Maar inderdaad, ook daar wordt je zeiknat.

Ik heb nergens last van tijdens de heenreis. Ik ben lekker mee aan het zingen met de muziek die op staat en bestel af en toe een drankje. Marc daarentegen voelt iets in zijn buik. Hij is nog niet ziek maar hij merkt dat hij zich goed moet concentreren anders zou het beste wel eens fout kunnen gaan. Veel mensen hangen namelijk al overboord en gooien het eten wat ze ophebben er weer uit. Een van de jongens van de Jonalisa zegt tegen Marc dat het misschien slim is als hij ook even naar achter gaat. Dat doet Marc en gelukkig gaat het stukken beter. De plenzen water en het briesje doen hem goed.

Klein Curacao is enorm mooi. Echt een Bounty eiland. Witte zand stranden en helder blauw water. We zijn de enige boot die vandaag arriveert.

Je kon kiezen of je met de kleine boot of zwemmend naar de kant gaat. Ik neem de spullen mee in de boot en Marc gaat zwemmend. We kiezen een hutje uit waar we gaan liggen. Er komt nog een gezin bij ons liggen.

Het hutje naast ons is de drankjes hut. Ik ga daar lakker een drankje halen. Ineens zie ik iets heel snel bij mijn voeten lopen. Mijn eerste gedachte is, aaaah een spin. Maar het is geen spin. Het zijn kleine hagedisjes. Super schattig.

Al snel is het 12 uur. We zwemmen naar de boot om het eerste pilsje te drinken. We zien ook dat de bemanning al bezig is met de bbq. Wij zijn als 1 van de eerste aan boord. Dus we hebben ook als 1 van de eerste eten. Het was erg lekker. Voornamelijk brood met satésaus. Hmmmmmmm.

Wij gingen met de laatste boor weer mee terug naar het strand. Daar zijn we naar de andere kant van het eiland gelopen. Helaas waren daar alleen maar rotsen. De golven waren daar wel hoger. Toen zijn we naar de punt van het eiland gegaan. Daar waren ook hoge golven (Marc wilde graag in de golven spelen). Helaas was de stroming redelijk sterk en zijn we op een gegeven moment toch omgedraaid.

Toen we uit het water kwamen was het alweer tijd om te vertrekken. Wat gaat die tijd toch enorm snel.

De terugreis was compleet verschillend met de heenreis. We vaarde nu met de wind en de golven mee. Lekker relaxed.

Eenmaal weer in Curacao aangekomen zijn we naar de windsurfschool gegaan. Even kijken wat een plankje kost om te huren. Dat viel best mee. Marc gaat dat morgen dan ook waarschijnlijk doen. Morgen gaan we ook vissen met een lokale visser. De laatste vistrip was zo'n tegenvaller. Toch nog maar eens proberen. We moeten echter wel heel vroeg opstaan. 3.30. We moeten daar om 5.30 zijn (en we rijden er ongeveer 45 min. op).

Vandaag was leuk en ik heb zin in morgen. Het einde van de vakantie komt in zicht maar we hebben nog genoeg te doen :D.

• 15 Mei 2015 - 12:28

Liesanne:

Zo te zien weer een prachtige en gezellige dag,die drie weken vliegen voorbij zo.
    Nog veel plezier.