Donderdag 30-4-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu Donderdag 30-4-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu

Donderdag 30-4-2015

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

03 Mei 2015 | Curaçao, Willemstad

Gister hebben we heerlijk gegeten bij de Grill King. Het zag er ontzettend mooi uit. We zaten lekker aan het water. Het waaide nu niet te hard. Ik heb ook weer wat nieuws geprobeerd (met eten). Conch. Dat is een grote slak in een grote scheld. Hij was nu in kleine stukjes gesneden. Heel lekker was het niet. Best taai eigenlijk. Maar weer iets op mijn lijstje van geproefd eten.

Vandaag hadden we onze eerste cursusdag van het duiken. We hadden om 9.30 onze eerste duike en om 13.30 onze tweede duik.

De eerste duik was meer een introductieduik. Er gingen nog 2 andere mensen mee. 1 jongen die een introductieduik had geboekt en zijn zus die net haar duikbrevet had gehaald. Zij heeft gefilmd (waarschijnlijk ons ook maar die filmpjes hebben we nog niet). Onze eerste duik was echt geweldig. We zijn nog niet naar het rif gegaan maar het was prachtig om te zien.

Het allermooiste was de schildpad. Die lag eerst rustig op de bodem. De andere jongen tikte de schildpad zachtjes op zijn schil en hij begin te zwemmen. Marc en ik hebben er aan weerszijde naast gezwommen. Dat was echt machtig mooi. Hopelijk is dat stukje ook gefilmd maar dat weten we dus nog niet.
Ook hebben we een hele grote zeester gezien en heel veel vissen.

Na onze eerste duik hebben we lekker wat gegeten en toen kwam de theorie. We hadden hoofdstuk 1 en 2 geleerd en daarvan de kennistoets gemaakt. Die werd nagekeken. We hadden sommige dingen verkeerd maar dat kwam omdat de vragen niet helemaal klopte. Na de kennistoets kregen we nog een quiz. Die moesten we apart van elkaar maken en die hebben we beide foutloos gemaakt.

Daarna kwam onze tweede duik. Die bestond voornamelijk uit oefeningen. De vervelendste vond ik het afzetten van mijn masker. Er loopt dan wat water in je neus en je reactie is dan om je adem in te houden. Dat mag absoluut niet tijdens het duiken. Gelukkig is ons dit wel gelukt. Ook hebben we moeten ademen uit een afblazend mondstuk. Je hebt dan geen mondstuk in je mond maar je ademt door de bellen die het mondstuk uitblaast. Vroeger deden we dat ook in het bubbelbad. Ademen door de belletjes die omhoog gingen. Bij Marc ging dit de eerste keer helemaal goed. Bij mij lukte het de tweede keer ook.

Ook is onze luchttank dicht gedraaid onder water. We moesten dan aangeven dat we zonder lucht zaten en dan werd hij meteen opengedraaid. Zo hebben we nog wat meer oefeningen gedaan.

's avonds zijn we rond gaan rijden op zoek naar een tentje waar we lekker konden eten. Helaas vonden we niet echt iets en zijn uitgekomen bij de KFC. Doe mij dan maar Mac Donalds. Vind ik toch lekkerder. Eenmaal thuis aangekomen zijn we doorgegaan met het leren van hoofdstuk 3 van de PADI cursus. Ik had er niet zo heel veel zin meer in dus we waren gestopt. Ik ben toen lekker gaan slapen. Wat Marc verder nog heeft gedaan weet ik niet.

  • 03 Mei 2015 - 14:38

    Liesanne:

    Ben benieuwd of dat het gefilmd ,leuk zo alles te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc en Sandra

Onze huwelijksreis

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 8121

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 18 Mei 2015

Huwelijksreis Curacao

Landen bezocht: