Zaterdag 02-05-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu Zaterdag 02-05-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu

Zaterdag 02-05-2015

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

03 Mei 2015 | Curaçao, Willemstad

Vandaag is onze tweede cursusdag van de PADI cursus. We hebben alleen hoofdstuk 3 kunnen leren. Ik heb weer wat langer geslapen dan Marc. Die is vanochtend alvast begonnen met het leren van hoofdstuk 4.

We hadden een andere instructeur. Sam heeft ons meegenomen voor de eerste en de tweede duik. Hij stond ervan versteld hoeveel dingen wij al hadden gedaan. We hebben dan ook de laatste technieken gedaan. Bij duik 1 moesten we zwemmen zonder masker. Dat ging mij al een stuk beter af dan de eerste keer dat ik het masker af moest doen. Ook hebben we nog wat oefening boven water gedaan zoals het meenemen van een vermoeide zwemmer en het meehelpen als je buddy kramp heeft.

Daarna zijn we lekker een stuk gaan zwemmen. We moesten zelf onze lucht in de gaten houden. Als onze tank half leeg was dan moesten we dat aangeven. Marc gaf dit als eerste aan. Mijn tank was toen ongeveer 1/3 leeg. We zijn naar de 18m onder water geweest. Toen de tank van Marc half leeg was zijn we terug gaan zwemmen. Een volle tank heeft 3000psi. Mijn tank had aan het einde van de duik nog 1400 psi over. Blijkbaar hebben vrouwen minder lucht nodig. We zijn toen 52 min. onder water geweest.

Bij de tweede duik hebben we de gecontroleerde zwemmende noodopstijging geoefend. Dit ging bij ons beide erg goed. We hadden na deze techniek alle verplichte technieken gedaan. We zijn toen lekker weer verder gaan zwemmen. We hebben bij beide duiken prachtige dingen gezien. Hier zijn helaas geen foto's van.

Na het duiken zijn we naar het huis van Joyce en Marcel gereden. Na de teleurstellende vistocht van gister hadden we het er met Joyce en Marcel over dat we een klein hengeltje wilde gaan kopen om aan de kant wat te vissen. Een kennis van Joyce gaat terug naar Nederland en had toevallig een visset te koop aangeboden op facebook. Joyce had gebeld en wij mochten het kopen voor een prikkie. Dat zijn we dan ook gaan ophalen.

Daarna zijn we naar onze studio gegaan (daar moet ik nog foto's van maken). We hebben wat spulletjes ingepakt en zijn naar het strand gereden. Daar hebben we wat kip in stukjes gesneden en we zijn gaan vissen. We hebben 2 kleine visjes gevangen. (helaas geen foto's want ik had de camera niet bij de hand).

Marc is nu alle visspullen aan het uitzoeken en alles aan het sorteren en visklaar te maken. Dat was het namelijk nog niet helemaal. Morgenvroeg zal hij wel weer eerder wakker zijn en dan gaat hij vissen. Als ik wakker ben dan loop ik naar hem toe (zo ver is het niet).

We hebben nu 2 hengeltjes en een hele hoop andere spullen. De hoop is nu dat we een visje vangen die we kunnen bbqen.

Dinsdag gaan we onze laatste duik maken. Als we onze theorie dan halen dan hebben we ons brevet binnen. Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen. Bij onze laatste duik, duiken Marc en ik alleen (de instructeur zwemt achter ons maar doet verder niets. Alleen in noodsituaties).

Ik hoop dat mijn linker oor dan wel wil klaren. Nu moest ik op 12m steeds weer een stukje naar boven omdat mijn linkeroor niet wilde klaren. Na 5 min. lukte dat gelukkig wel.

Morgen weer een dagje rust. Lekker doen waar we op dat moment zin in hebben. We hebben het deze week enorm druk (en enorm gaaf) gehad. Nu tijd voor 2 dagen echte vakantie (en lekker een beetje bruin worden (ja we smeren ons goed in)).

  • 03 Mei 2015 - 10:23

    Petra:

    Haha, Ja wel op tijd rusten anders zijn jullie vermoeider als jullie terug komen dan toen jullie gingen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc en Sandra

Onze huwelijksreis

Actief sinds 29 April 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 8114

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 18 Mei 2015

Huwelijksreis Curacao

Landen bezocht: