Vrijdag 01-05-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu Vrijdag 01-05-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu

Vrijdag 01-05-2015

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

03 Mei 2015 | Curaçao, Willemstad

Vandaag was het vroeg dag. We zouden om 7.00 gaan vissen op de boot. Kijken of we wat grote vissen kunnen vangen. Allereerst moesten we ernaar toe. Helaas ging het niet helemaal goed en reden we ons vast in Willemstad. Om 6.58 kwamen we aan in de haven.

Daar kregen we te horen dat we met 6 personen waren. 5 Nederlanders en 1 Amerikaan. Er zouden 3 hengels neergezet worden en 1 handlijn. Dat vonden wij al erg vreemd. Wij hadden verwacht dat we allemaal onze eigen hengel zouden krijgen. Ook de vis die gevangen werd was voor de kapitein. Die verkocht hij dan. Nou dat was dus de tweede teleurstelling.

De eerste vis werd gevangen toen ik in de hut was. Ik was even met de kapitein aan het praten. De Amerikaan (Mark) haalde met de handlijn een Wahoo naar binnen. Een hele grote. 20 kg. Helaas bleef het daarna erg rustig en vaarde we ongeveer 2,5 uur zonder iets te vangen. Toen gaf de visser (die ons hielp) aan dat op de kleine hengel ook beet was. Ik ging al in de stoel zitten maar helaas was iemand anders me voor met het pakken van de hengel. Er zaten 2 kleine tonijnen aan. Daarvan ging de visser sushi maken voor ons. (gelukkig 1 voordeel ik heb vis gegeten).

Helaas bleef het de rest van de vistrip ook stil. We hebben dus niets gevangen. Echt heel erg jammer. Eenmaal bij de haven aangekomen hebben we nog 45 min. met een handlijn gevist. Marc wilde eigenlijk niet ophouden en de visser wilde ons graag nog een visje laten vangen. Hij bleef daarvoor langer op de boot.

Al met al een teleurstellende trip. Niet voor herhaling vatbaar.

Daarna zijn we naar de winkel gegaan om een berg vlees te halen voor de bbq bij Joyce en Marcel. Toen we thuis kwamen was ik ontzettend moe en ben ik een middag dutje gaan doen. Marc is nog wat andere dingen gaan doen zoals de afwas.

Na mijn middagdutje zijn we nog wat gaan leren voor onze PADI cursus. Helaas was Marc ondertussen zo moe dat hij in slaap viel tijdens de vragen.

Vervolgens zijn we naar Joyce en Marcel gereden. (in 1 keer goed door mijn fantastische navigatie). Daar hebben we heerlijk gegeten en gekletst.

• 03 Mei 2015 - 10:17

Petra:

Leuk om mee te lezen dat jullie zo genieten en bijzondere dingen ondernemen! En een BBQ bij Marcel en Joyce is ook niet verkeerd, hé! XXX

• 03 Mei 2015 - 14:40

Liesanne:

Jammer dat het vissen tegenviel'
    En was de berg vlees op ?

• 03 Mei 2015 - 17:07

Marc En Sandra Wetzels: