Woensdag 29-4-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu Woensdag 29-4-2015 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marc en Sandra Wetzels - WaarBenJij.nu

Woensdag 29-4-2015

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

29 April 2015 | Curaçao, Willemstad

Vandaag was Marc weer erg vroeg wakker. Gelukkig kon ik wel verder slapen. Marc is lekker de Big Bang Theory gaan kijken buiten (het was immers 5.30) Om 7.00 was ik ook wakker. Lekker ontbijten en klaar maken voor ons eerste dagje strand.

We zijn eerst naar Playa Lagun gegaan. Daar waren we gister al even gaan kijken. Wat ontzettend prachtig is het daar. Toen we aankwamen hadden we nog een prive strand maar al snel kwamen er andere mensen. Lekker snorkelen en kijken naar de visjes.

Vervolgens wilde we wat gaan eten. Helaas was het nog redelijk vroeg en serveerde ze alleen broodjes (die Marc niet luste) Dus na een lekker glas koud drinken hebben we de auto gepakt naar de Knip. Daar zijn we verder gaan snorkelen.

We hadden niet verwacht dat we daar zoveel vissen zouden zien omdat het veel zand was (en dus weinig koraal) maar mijn god.... ook daar was het prachtig. Ik heb een filmpje toegevoegd met onze onze watercamera. Het was wel moeilijk om te filmen omdat je niet goed kunt zien wat er op het schermpje staat.

Rond 12.30 gingen we weer naar onze studio. We hadden alletwee inmiddels enorme honger. Thuis hebben we lekker een broodje gegeten en is Marc nog even lekker gaan slapen. En voor mij begon het leren.

Hoofdstuk 1 van de duikcursus. We hebben toch besloten om een duikcursus te gaan doen. Morgen beginnen we met onze eerste 2 duiken. Maar daar hoort ook wat theorie bij (ongeveer 80 pagina's) Toen Marc wakker was ben ik hem alles gaan vertellen. Lezen is immers geen hobby van hem. We zijn nu net klaar met leren. We hebben de kennis toets gemaakt. Klaar om morgen te gaan duiken.

Na de duik van morgen gaan we zaterdag onze derde en vierde duik. (en waarschijnlijk hoofdstuk 2 en 3 leren). daarna maken we een afspraak voor onze vijfde duik en ons examen (waarvoor we ook nog hoofdstuk 4 en 5 moeten leren). Daarna mogen wij zelfstandig met z'n tweetjes overal ter wereld gaan duiken (en we hoeven het niet bij te houden. Als we lange tijd niet hebben gedoken is een opfriscursus raadzaam).

Nu gaan we op zoek naar wat te eten. Slaap lekker voor jullie.

xxx Marc en Sandra

• 30 April 2015 - 09:24

Petra Koll:

Tip van de dag, haha, bij de Kleine Knip moet je 's morgens vroeg gaan snorkelen, daar zijn dan grote schildpadden!!
    Die komen op de vis af die de vissers overboord gooien!

Ik vindt het erg leuk deze manier van reisverslag en zeker omdat wij precies weten waar jullie zijn en hoe mooi dat het daar is.
    Lekker genieten samen, dat zal zeker in Curaçao lukken. <3 <3 <3

• 30 April 2015 - 13:02

Joyce:

Onze avonturiers ☺. Zo leuk Hoe enthousiast jullie zijn! Succes vandaag met jullie eerste cursusdag. En een correctie op de tip van de dag ; bij Lagun kun je de schildpadden zien in de ochtend als de vissers terug komen...

• 30 April 2015 - 15:43

Claudia:

Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Xxx

• 01 Mei 2015 - 21:00

Oom Piet Tante Jeanne Dennis:

Hallo tortelduifjes

Heel leuk dat jullie toch gaan duiken,geniet er maar van.
    groetjes